Bij de ontwikkeling van de Toyota GR86 stond één ding centraal: de ultieme rijbeleving. De prestaties moesten nog beter worden dan die van de veelgeprezen Toyota GT86, terwijl het gewicht net zo laag moest blijven. Dankzij een krachtigere 2,4-liter boxermotor, een stijvere carrosserie, een nog lager zwaartepunt en de expertise van het team van Toyota GAZOO Racing is die missie geslaagd.
Sportauto van het Jaar
Na een lovende eerste rij-impressie van TopGear, gevolgd door een review met een zeer hoge score van 18/20, krijgt de Toyota GR86 nu nog meer lof van TopGear. In de jaarlijkse TopGear Awards, waarin de beste auto’s van het jaar extra in het zonnetje worden gezet, krijgt de GR86 de titel van ‘Sportauto van het Jaar’. De TopGear Awards zijn compleet onafhankelijk en gebaseerd op de persoonlijke voorkeur van de redactie van TopGear.
Twee uitvoeringen
De GR86 wordt in Nederland geleverd in twee uitvoeringen: Pure en Premium. Beide uitvoeringen beschikken over de hoogtoerige 2,4-liter viercilinder boxermotor met 173 kW (235 pk) en achterwielaandrijving. Als GR86 Pure beschikt de auto over een rijke standaarduitrusting. Met onder meer sportstoelen met stoelverwarming, 17-inch lichtmetalen wielen, Smart Entry & Push Start, cruise control, LED-verlichting en een 8-inch groot scherm met ondersteuning voor Apple CarPlay en Android Auto is de GR86 Pure zeer compleet. De GR86 Premium breidt de uitrusting verder uit met 18-inch lichtmetalen wielen, sportstoelen met half leder/suede bekleding, Rear Cross Traffic Alert en dodehoeksensoren. Als Premium is de GR86 ook leverbaar met een zestrapsautomaat.